Update therapeuten app voor Abakus Compleet
Onze Incura Pro app powered by Abakus krijgt deze week (week 52, 2020) een update! Hieronder kunt u lezen wat er allemaal in de app aangepast is:

Algemeen

  • De app is nu zodanig aangepast zodat gebruik op een tablet prettiger wordt: het scherm kan worden gekanteld.
  • De basis van de therapeuten app is ook flink aangepast om een goede werking op alle nieuwe telefoons en tablets te verkrijgen.

Agenda

  • In de nieuwe therapeut app is de agenda flink aangepakt zodat deze meer lijkt op de agenda op de computer. Er is nu in de agenda goed te zien waar de ruimte tussen de afspraken zit.
  • De lijst weergave is vervangen door de weekweergave zodat de hele week overzichtelijk getoond wordt.
  • Bij de instellingen kan worden gekozen voor de werkweek of de hele week. Ook is hier de tekst kleur aan te passen met de keuze licht en donker.
  • Zowel in de dag, week en maand modus kan er geswipet worden door de dagen, weken en maanden.
  • Goed om te weten; door in de maandweergave op een dag te tikken gaat de dag weergave naar die dag en de weekweergave naar die week. Zo kan er ook terug in de tijd gekeken worden.

(Push) Berichten
De (push) berichten op het inlogscherm over komende afspraken is aangepast met een geheel nieuwe techniek. Daardoor zal de oudere versie van de app geen berichten meer kunnen laten zien vanaf maandag 21 december. Deze nieuwe versie van de app uiteraard wel!

Dossier
Het dossier is uitgebreid met een knop voor de patiëntdetails. Hier zijn adresgegevens en andere informatie zoals bijvoorbeeld de leeftijd beschikbaar. Als er in Abakus Compleet een telefoonnummer of email adres is ingevuld, kan deze ook op het detailscherm worden aangetikt om direct te telefoneren of te mailen. Dit betekent dat voor de multidisciplinaire en meerdere praktijken in één omgeving alle patiënten nu wel vindbaar zijn.

Mediabestanden
Een functie die al langer beschikbaar is, verdient ook nog de aandacht: de kwaliteit van de media bestanden. Met de moderne telefoons zijn foto- en videomogelijkheden zo ver toegenomen dat de bestanden enorm groot zijn geworden. Om te voorkomen dat de foto’s en video’s er heel lang over doen om verzonden te worden, is er de mogelijkheid de kwaliteit iets terug te schroeven naar ‘Gemiddeld’ of ‘Laag’. Het resultaat van de instelling is volledig afhankelijk van de telefoon. Probeer beide instellingen een keertje om te zien welke kwaliteit voldoet.