• Gewijzigde tarieven en prestatiecodes voor online behandelen
  • Nieuwe grootboekrekeningen in boekhouding
  • Beeldbellen met WeSeeDo

De laatste berichten vanuit de overheid met betrekking tot de maatregelen rond het coronavirus lijken een voorzichtige versoepeling te geven. Een groot deel van onze klanten heeft meteen ingespeeld op de gewijzigde omstandigheden. Een ander deel is wat afwachtend en wijzigt zijn of haar werkwijze pas later. Dat online behandelen er wel in gaat blijven als extra optie, is nu wel duidelijk. We zullen dat dan ook de komende maanden steeds verder gaan ondersteunen. Dat moet helaas tussendoor want onze ‘ontwikkel-roadmap’ zit bomvol met “moetjes” vanwege alle overheidseisen die al ver vooruit gepland stonden.

Wat hebben we de afgelopen tijd gedaan om u in deze tijd te helpen en wat kunt u van ons binnenkort verwachten:

Gewijzigde tarieven en prestatiecodes voor online behandelen in Abakus Compleet
De gewijzigde tarieven en prestatiecodes voor online behandelen hebben we continue toegevoegd in het jaarwerk in Abakus Compleet, waardoor iedereen snel de beschikking had over de juiste tarieven. Deze zijn te vinden als “tarieflijst alternatief” omdat de tarieven en prestaties voor het online behandelen bij sommige verzekeraars mogelijk weer worden teruggedraaid zodra de situatie genormaliseerd is.

Nieuwe grootboekrekeningen in Abakus Compleet boekhouding
We hebben nieuwe grootboekrekeningen in de Abakus Compleet boekhouding aangemaakt om de verschillende overheidsregelingen zoals NOW, continuïteitsbijdrage zorgverzekeraars enz. ter ondersteuning van uw praktijk/instelling te kunnen vastleggen. De accountant of boekhouder kan dan later eenvoudig deze “andere” inkomsten terugvinden, want achteraf moeten deze regelingen gecontroleerd worden.

  • 87900 Tegemoetkoming ondernemers getroffen sectoren (TOGS)
  • 87910 Tijdelijke overbrugging zelfstandige ondernemers (Tozo)
  • 87920 Tijdelijke noodmaatregel overbrugging voor werkgelegenheid (NOW)
  • 87970 Continuïteitsbijdrage zorgverzekeraars

Beeldbellen met WeSeeDo
Het veilig beeldbellen is in zeer korte tijd beschikbaar gesteld aan onze klanten. Normaal gesproken gaat daar een testtraject van enkele maanden aan vooraf. Dat hebben we nu helaas niet kunnen doen. Daarom heeft WeSeeDo in het begin best wel wat problemen gegeven maar inmiddels is de dienst stabiel en veel klanten maken hier gebruik van. Het voordeel van WeSeeDo is dat het volledig voldoet aan de privacy-eisen en dat de patiënten alleen maar op een link hoeven te klikken zonder externe programma’s te installeren.

Zeer binnenkort is ook de eerste fase van de integratie met het beeldbellen via WeSeeDo in Abakus Compleet beschikbaar. Via een vinkje in de agenda kunt u aangeven of dit een beeldbel afspraak is en de afspraak wordt dan meteen in de wachtkamer gezet van WeSeeDo. Vanuit de agenda kunt u dan ook meteen weer door naar de WeseeDo omgeving.